Fitness Functional

Antrenamentul funcţional nu este o noutate, constă în mişcări pe care le facem de foarte mulţi ani. Sportivii şi atleţii fac ridicări , aplecări şi răsuciri de sute de ani.
Antrenamentul funcţional poate fi definit ca fiind un set de mişcări şi exerciţii care ne permit să ne îndeplinim sarcinile zilnice mult mai eficient.
Antrenamentul funcţional este un concept care ne îndeamnă să construim pe fundaţii solide activităţile pe care le facem de foarte mulţi ani. Suntem construiţi să facem aceste mişcări, astfel că acest tip de antrenament ne pregăteşte pentru sarcinile noastre de zi cu zi şi cele de la locul de muncă.
Pentru a ne antrena funcțional, trebuie să ne folosim în primul rând de instrumente funcționale, acestea fiind instrumentele care permit organismului nostru să se miște ne-restricționat, fără limite. Ele ne permit să ne mișcăm în toate planurile de mișcare și implică întregul corp.

Conceptele-cheie pe care ar trebui să încercăm să le atingem în antrenamentele noastre sunt:

Trebuie să ţintim spre a sta cât mai mult în picioare pe parcursul mişcărilor. Singurul nostru punct normal de contact cu pământul sunt picioarele, astfel că trebuie să ne asigurăm că aceasta este poziţia în care ne antrenăm.

Antrenamentul funcţional trebuie să conţină şi un element de distracţie. Corpul ar trebui să fie solicitat atât din punct de vedere fizic cât şi psihic atunci când ne antrenăm.

Beneficiile antrenamentului funcțional sunt vaste. Pe scurt, puteţi realiza aproape orice dacă vă antrenaţi funcţional. Prin alegerea unei varietăţi de instrumente funcţionale şi selectând exerciţiile potrivite, marea majoritate a obiectivelor importante privind sănătatea şi nivelul de fitness pot fi atinse.

Aveţi posibilitatea să vă antrenaţi pentru:

Putem folosi instrumente funcţionale de formare pentru:

Cele mai folosite unelte în cadrul antrenamentelor funcționale sunt: clopotele, sacii, scările, obstacolele, rezistorii de viteză, echipamentele de box, mingile medicinale, băncile, ganterele, halterele, ViPR, TRX, sacii bulgari.

Antrenamentul funcțional nu va dispărea niciodată. Diferența este că acum are și un nume. Cu cât mai repede publicul larg va începe să învețe beneficiile acestui tip de formare și să realizeze că aparatele fixe nu sunt chiar așa de utile, vom asista la o dezvoltare a acestui domeniu. Vom avea tot mai multe săli de sport și spații mai mari și mai deschise pentru antrenamentul funcțional, unde membrii pot veni să facă mișcare, să se joace și să se distreze. Experiența avută atunci când ne antrenăm funcțional este una placută, plină de provocări, stimulare mentală și fizică, împreună cu toate celelalte beneficii.

Rezultatele unei astfel de abordări se concretizează în beneficii importante:

  • prevenirea accidentărilor
  • antrenamentul este mereu divers, nu există plafonare sau rutină
  • creșterea performanțelor, nu doar pentru una sau două grupe de mușchi, ci pentru întreg corpul, ca o unitate coerentă
  • implicarea sinergică, ordonată și eficientă a mușchilor și articulațiilor în fiecare exercițiu
  • se abordează și se dezvoltă nu doar forța și rezistența, ci și îndemânarea, coordonarea, echilibrul, mobilitatea, agilitatea, detența
  • deoarece sunt implicate multe grupe de mușchi la fiecare mișcare, se consumă multe calorii la fiecare antrenament
  • antrenamentul funcțional dezvoltă o formă corporală definită, longilină, ca a unui atlet de vârf, îmbunătățind, simultan, toate activitățile vieții cotidiene sau sportive

Abonați-vă pentru a primi ofertele noastre!